CRM-SYSTEMER FOR ENKEL KUNDEOPPFØLGING

CRM ved hjelp av gode kundeoppfølgingssystemer er viktig for forretningsvekst. Et godt CRM-system skal gi utfyllende informasjon og være enkelt å bruke. CRMOffice er Norges enkleste system for kundeoppfølging, og sørger for å håndtere dine kunderelasjoner på en profesjonell måte. Men hva er egentlig CRM og hvorfor er det viktig for din bedrift?

Enkelt og smart CRM-system

Infografikk som viser hva som inngår i CRM: markedsføring, salg og kundepleie

CRM-systemer skal være enkle å benytte seg av. CRMOffice er en grundig og detaljert tjeneste som er lett å bruke, og gir dine kunder den beste oppfølgingen på den enkleste og mest effektive måten. Det er en enkel og smart løsning som kan brukes hvor som helst og når som helst – enten du er på kontoret, i bilen eller på byggeplassen.

Med en enkel søkefunksjon finner du lett nye kunder med akkurat de spesifikasjonene du er på jakt etter. Du kan sortere og filtrere både egne kunder og andre bedrifter med over 50 forskjellige søkemuligheter. Søkeresultatene kan du enkelt og greit eksportere så du kan bruke listene i markedsføringen.

Vi har samlet alt du trenger i vårt CRM-software for at dine kunder skal føle seg godt ivaretatt. Du får alt du trenger for å følge opp de ulike kundegruppene, og opprettholde den grunnleggende kundekontakten og de gode relasjonene. Når kundene er fornøyde, øker sannsynligheten for at de vil bli lojale til din bedrift, og med Norges enkleste kundeoppfølgingssystem gir vi din bedrift en lettere og mer effektiv hverdag!

Customer Relationship Management (CRM) for økt lønnsomhet

CRM står for Customer Relationship Management. På norsk kalles dette kunderelasjonshåndtering, og er en strategi for økt omsetning og forretningsvekst samt økt kundelojalitet. Gode forretningsforhold og fornøyde kunder skaper mersalg, og CRM handler dermed rett og slett om å ha kunden i fokus.

CRM-systemer hjelper bedrifter å håndtere kundeforhold med både eksisterende og potensielle kunder. Gode CRM-løsninger gir den nødvendige innsikten fra de ulike avdelingene i en virksomhet, slik at din bedrift bedre kan forstå kundens behov. Et slikt verktøy er verdifullt i prosessen med å bygge gode varige relasjoner, som i sin tur vil føre til økt lønnsomhet i bedriften.

Noen av våre fornøyde kunder

Hvordan kan CRM hjelpe din bedrift?

Dagens B2B-marked blir stadig mer konkurranseutsatt, og terskelen for å bytte leverandør er ikke nødvendigvis særlig høy. Det er derfor ekstra viktig å verdsette og ivareta de gode kunderelasjonene, slik at du kan beholde eksisterende kunder samt vinne over nye. Gode CRM-løsninger er med andre ord helt nødvendig for å stille sterkt mot konkurrenter – din bedrift må være et selskap som setter kunden først!

Alle kunder har imidlertid forskjellige behov, og for å vite hva de vil ha, og hvordan nå dem med det du tilbyr, er du nødt til å kjenne dem godt. Denne jobben bør selvsagt være så enkel og effektiv som mulig, og med riktig CRM-system blir den nettopp det.

Med korrekt og oppdatert informasjon vil medarbeidere innen salg, markedsføring og kundeservice enklere kunne ta raske beslutninger og gjøre det beste ut av disse, slik at din bedrift kan tilby en optimal kundeopplevelse og oppnå økt lønnsomhet i virksomheten.

Hvordan fungerer CRM?

Infografikk som viser hva som inngår i CRM: markedsføring, salg og kundepleie

Filosofien bak CRM er at kunden skal være i sentrum for alle aktiviteter bedriften utfører. Ved å ta CRM på alvor, anerkjenner man at gode relasjoner fordrer lojalitet, og at dårlige kundeopplevelser har en negativ påvirkning på forretningsveksten.

Et godt CRM-verktøy fungerer slik at aktiviteter som relateres til kunde innenfor både salg, markedsføring og kundeservice samles i en database. Denne informasjonen sørger for at innsatsen fra de ulike områdene kan rettes mot riktig målgruppe.

Sentralisering av informasjon i kundedatabase

CRMOffice sin kundedatabase inneholder full oversikt over viktig bedriftsinformasjon og grunndata om alle norske virksomheter på ett og samme sted. Det er et system som vedlikeholder kundens data, og oppdateres hver dag, slik at du alltid har tilgang på oppdaterte adresser og telefonnummer, kredittrating og firmanavn. Her samles også informasjon om tidligere kundeinteraksjoner, tilbakemeldinger, hva som er neste kundeoppfølging og annen relevant info.

Siden alle i bedriften har lik tilgang til den samme kundeinformasjonen, kan alle holdes oppdatert på ett felles CRM-system. På denne måten kan medarbeidere følge opp kunder med god oversikt over all kundekontakt på tvers av avdelinger, og det blir lettere å jobbe på en kundesentrert måte.

Enten det gjelder automatisk lagring av e-postkorrespondanse, eller logging av tilbakemeldinger – det er en fordel å ha alt lagret på ett og samme sted.

Automatiser bedriftens prosesser og rutiner

En god CRM-løsning er ikke bare nyttig for tilgang på informasjon om kunder, men sørger også for effektivisering av virksomheten. Ved å automatisere ulike prosesser og rutiner, kan du bruke mer tid på eksisterende og nye kunder. For eksempel blir digital kundekontakt automatisk logget i et CMS-system, og det kan settes opp automatiske varslinger slik at du minnes på å ringe til en kunde på et avtalt tidspunkt.