Et effektivt kundeoppfølgingssystem (CRM-system) gir deg full oversikt over kunder, prosjekter, møter og oppgaver. Med alt samlet på ett sted blir kundeoppfølging superenkelt! Hold oversikt, skap gode kunderelasjoner og følg med på fremdriften i prosjektene dine – fra hvor som helst.
Forutsetningen for vekst er ikke bare å finne nye kunder, men også å beholde og videreutvikle kundene du har i dag. For en bedrift handler det om å pleie kundens tilfredshet og lojalitet ved å få den til å føle seg verdsatt og ivaretatt.
Gode kunderelasjoner skapes gjennom jevn kundeoppfølging som viser både nye og potensielle kunder at de betyr noe for bedriften. Mangel på kundeoppfølging kan i verste fall føre til en negativ kundeopplevelse som setter bedriften i et dårlig lys.
God kundeservice gir fornøyde kunder, og fornøyde kunder fordrer mersalg og forretningsvekst – enkelt og greit.
Hvordan kan man så best gjennomføre oppfølging av kunder? Her finnes det mange tilnærmingsmetoder, og du må selv vurdere hva som passer best for din bedrift. Det er både vanlig å sende e-post, tekstmeldinger eller å ringe.
For å styrke kunderelasjoner kan du blant annet:
Holde kontakten
Sende en kundeundersøkelse
Sende et målrettet spesialtilbud
Belønne lønnsomme kunder
Ved å benytte et CRM-verktøy til kundeoppfølging, blir prosessen enkel. Med korrekt og oppdatert informasjon fra både salg, markedsføring og kundeservice får du god oversikt og det blir lettere å jobbe på en kundesentrert måte.
Med et effektivt kundeoppfølgingssystem (også kalt CRM, Customer Relationship Management) er du til enhver tid oppdatert på kunden og hvor den befinner seg i kundereisen.
Med informasjon om tidligere kundeinteraksjoner, tilbakemeldinger og hva som ligger i neste kundeoppfølging på ett og samme sted, kan du opprettholde den grunnleggende kundekontakten og styrke relasjonene på tvers av kundereisen.
De beste kundeoppfølgingssystemer vil gi deg god oversikt over all kundekontakt slik at du til enhver tid e roppdatert på kunden og hvor den befinner seg i kundereisen. Derfor samler kundebasen i CRMOffice alt du trenger for å følge opp de ulike kundegruppene og gjennomføre effektiv kunderelasjonshåndtering.
Kundeoppfølgingssystemet vårt lar deg også sette opp automatiske varslinger slik at du minnes på å ringe til en kunde på et avtalt tidspunkt. Forbered deg til møtet med kundebasen som kan brukes hvor som helst.
Gi kundene dine oppfølgingen de fortjener med jevn og relevant kommunikasjon, så øker sannsynlighet for at de blir lojale til din bedrift.