Kundeoppfølging

Et effektivt kundeoppfølgingssystem (CRM-system) gir deg full oversikt over kunder, prosjekter, møter og oppgaver. Med alt samlet på ett sted blir kundeoppfølging superenkelt! Hold oversikt, skap gode kunderelasjoner og følg med på fremdriften i prosjektene dine – fra hvor som helst.

Kundeoppfølging med CRMOffice

Kundeoppfølging for forretningsvekst

Forutsetningen for vekst er ikke bare å finne nye kunder, men også å beholde og videreutvikle kundene du har i dag. For en bedrift handler det om å pleie kundens tilfredshet og lojalitet ved å få den til å føle seg verdsatt og ivaretatt. 

 

Gode kunderelasjoner skapes gjennom jevn kundeoppfølging som viser både nye og potensielle kunder at de betyr noe for bedriften. Mangel på kundeoppfølging kan i verste fall føre til en negativ kundeopplevelse som setter bedriften i et dårlig lys.

 

God kundeservice gir fornøyde kunder, og fornøyde kunder fordrer mersalg og forretningsvekst – enkelt og greit.

Kundeoppfølging med CRMOffice

Kundeoppfølging med CRM

Hvordan kan man så best gjennomføre oppfølging av kunder? Her finnes det mange tilnærmingsmetoder, og du må selv vurdere hva som passer best for din bedrift. Det er både vanlig å sende e-post, tekstmeldinger eller å ringe. 

 

For å styrke kunderelasjoner kan du blant annet:

Holde kontakten

  • Ta kontakt og undersøk om bedriften har levd opp til forventningene, eksempelvis etter kunden kontaktet kundeservice eller etter de gjennomførte et kjøp.

Sende en kundeundersøkelse

  • La kunden gi sine tilbakemeldinger, enten gjennom noen få enkle spørsmål eller ved en lenke til en kundeundersøkelse.

Sende et målrettet spesialtilbud

  • Sørg for at kundene ikke føler seg glemt og send dem et spesialtilbud, eller rabatt på et produkt.

Belønne lønnsomme kunder

  • Få de mest lønnsomme kundene til å føle seg litt ekstra spesielle, eksempelvis ved å la dem la dem få nye tilbud først. 

Ved å benytte et CRM-verktøy til kundeoppfølging, blir prosessen enkel. Med korrekt og oppdatert informasjon fra både salg, markedsføring og kundeservice får du god oversikt og det blir lettere å jobbe på en kundesentrert måte.

Kundeoppfølging med CRMOffice

Effektivt kundeoppfølgingssystem (CRM-system)

Med et effektivt kundeoppfølgingssystem (også kalt CRM, Customer Relationship Management) er du til enhver tid oppdatert på kunden og hvor den befinner seg i kundereisen.

 

Med informasjon om tidligere kundeinteraksjoner, tilbakemeldinger og hva som ligger i neste kundeoppfølging på ett og samme sted, kan du opprettholde den grunnleggende kundekontakten og styrke relasjonene på tvers av kundereisen.

 

De beste kundeoppfølgingssystemer vil gi deg god oversikt over all kundekontakt slik at du til enhver tid e roppdatert på kunden og hvor den befinner seg i kundereisen. Derfor samler kundebasen i CRMOffice alt du trenger for å følge opp de ulike kundegruppene og gjennomføre effektiv kunderelasjonshåndtering.

 

Kundeoppfølgingssystemet vårt lar deg også sette opp automatiske varslinger slik at du minnes på å ringe til en kunde på et avtalt tidspunkt. Forbered deg til møtet med kundebasen som kan brukes hvor som helst.

 

Gi kundene dine oppfølgingen de fortjener med jevn og relevant kommunikasjon, så øker sannsynlighet for at de blir lojale til din bedrift.

Software Norge AS
Org.nr: 973 052 020